פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

עורך דין פיצוי תאונות דרכים

היית מעורב בתאונת דרכים? נפצעת במהלך תאונת דרכים? מגיע לך פיצוי!

כל אדם אשר נפצע כתוצאה מתאונת דרכים, בין אם הוא נהג ברכב, נוסע ברכב או הולך רגל הרי שהוא זכאי לקבלת פיצוי כספי עקב נזק גוף שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים.

חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה- היא שאחראית על פיצוי הנפגעים.

כך גם במקרה של הולך רגל אשר נפגע ע"י רכב. גם הולך הרגל זכאי לקבל פיצוי!

יודגש כי אין משמעות לשאלת האשמה ושאלת הרשלנות, דהיינו- גם אדם שלצורך העניין נהג ברכב וחצה צומת באור אדם זכאי לתבוע ולקבל פיצוי בגין נזק גוף שנגרם לו ולנוסעי רכבו.

מטרת חוק הפיצוי לנפגע תאונת דרכים היא לאפשר לכל נפגע בתאונת דרכים לקבל פיצוי בגין נזק גוף, דהיינו- אדם שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים לא נדרש להוכיח כי הרכב השני אשם בקרות התאונה.

גובה הפיצוי שיפסק לאדם הנו אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם בהתאם לאחוזי הנכות שנפסקו (אם בכלל), חומרת הפגיעה, ההשלכה התפקודית של הפגיעה, גילו, הכנסותיו ועוד.

אם הנפגע הנו קטין אזי מחשבים את הפיצוי על פי השכר הממוצע במשק.

מה נחשב לתאונת דרכים ?

נראה כי כל אדם יודע מהי תאונת דרכים אולם בפועל סעיף 1 לחוק הפלת"ד מבהיר מהי תאונת דרכים.

סעיף 1 לחוק הפלתד קובע כי תאונת דרכים הנה "מאורע שבו נגרם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה".

מכאן עולה כי רק תאונת שהיה מעורב בה רכב מנועי תיחשב לתאונת דרכים ולכן פגיעה מאופניים רגילים, לצורך העניין, לא תחשב כתאונת דרכים.

בהקשר של אופניים חשמליים וקורקינט ממונע – הנושא טרם הוסדר בחוק ובתי המשפט חלוקים בעמדותיהם.

זאת ועוד, גם פגיעה אשר נגרמה כתוצאה מניצול הכוח המכאני של הרכב תחשב לתאונת דרכים וזאת כל עוד הרכב לא שינה מייעודו המקורי בעת האירוע. לצורך העניין- פגיעה ממנוף של משאית (כאשר המנוף מיועד לפריקת וטעינת מטען) עשויה להיחשב כתאונת דרכים.

קיימים שני חריגים אשר מגדירים מקרים שלא ייחשבו לתאונת דרכים. המקרה הראשון אם והייתה פגיעה מכוונת (דריסה מכוונת במטרה לפצוע אדם) הרי שמקרה זה לא ייחשב לתאונת דרכים. המקרה השני הוא אירוע שקרה כתוצאה מפעולת איבה. במקרה זה הנפגע זכאי לפיצוי מכוח דין אחר אך לא מכוח חוק הפלתד.

מה עושים אם אין לנהג ביטוח חובה ?

ישנם מקרים שלנהג ברכב אין ביטוח חובה או שהביטוח לא היה בתוקף בעת התאונה ובמקרה שכזה למעשה אין חברת ביטוח ואין את מי לתבוע לצורך קבלת פיצוי.

במקרה מעין זה יש לפנות ל"קרנית" שהנה ייצור כלאיים של חברות הביטוח והוקמה מכוח סעיף 10 לחוק הפל"ד. קרנית נועדה לתת מענה לנפגעים שאין באפשרותם לתבוע את חברת הביטוח של הנהג ב-3 מקרים: כאשר לרכב המעורב לא היה סיכוי ביטוח, כאשר חברת הביטוח ממנה אמור הנפגע לתבוע פיצויים נמצאת בהליכי פירוק ובמקרה של תאונת פגע וברח.

 

מה לגבי הנהג עצמו? אם הנהג לא דאג לנהוג ברכב בעל כיסוי ביטוחי הרי שהוא לא יהיה זכאי לפיצוי מקרנית ואף ייתכן כי קרנית תתבע ממנו את כספי הפיצויים שיתר הנפגעים תבעו ממנה.

מה קורה בתאונת "פגע וברח"?

במקרה זה כמובן שלא ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע וזאת משום שאין את פרטי הביטוח שלו.

כפי שתואר לעיל (מה עושים אם אין לנהג ביטוח חובה?) במקרה מעין זה יש לפנות ל"קרנית" שהנה ייצור כלאיים של חברות הביטוח. כך שגם אדם אשר נפגע ע"י רכב שברח מהמקום (פגע וברח) או שהנהג אינו מבוטח בביטוח חובה יוכל לקבל פיצוי בגין הנזק אשר נגרם לו.

מה קורה במקרה שאדם נפגע בתאונת דרכים שהנה גם תאונת עבודה?

תאונת דרכים שהנה תאונת עבודה תהא כאשר אדם נפגע בדרכו לעבודה, בדרכו חזרה הביתה מהעבודה או שנפגע במהלך העבודה.

לאחר שביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה יהיה ניתן להיבדק ע"י ועדה רפואית לקביעת נכות מעבודה מטעם הביטוח הלאומי והיא זו שתקבע את שיעורי הנכות.

ביטוח לאומי משלם לנפגע 75% מהשכר שקיבל ב-3 החודשים לפני קרות התאונה וכאשר מדובר בעובד עצמאי דמי הפגיעה יחושבו לפי הכנסותיו בשנת המס השוטפת.

דמי הפגיעה משולמים לתקופה של עד 91 יום.

הפיצוי מביטוח לאומי יתקבל אך ורק אם נקבעה נכות צמיתה של 9% או יותר.

שיעור נכות שנע בין 9% ל- 19% נכות יתקבל תשלום חד פעמי.

שיעור נכות העולה על 20% יזכה את הנפגע בקצבה חודשית.

כאשר אדם מקבל קצבה חודשית והגיע לגיל הפנסיה (מצב בו האדם זכאי לקבל קצבת זקנה), הרי שביטוח לאומי יעניק את הסכום הגבוה מבין השניים (הקצבה החודשית וקצבת הזקנה).

תקרת גובה הפיצוי

תביעות מסוג זה מקוטלגות לפי "ראשי נזק" ובהם- כאב וסבל, הוצאות רפואיות, ניידות, עזרת הזולת, אובדן השתכרות, פגיעת שכר בעבר ועוד

כאב וסבל

זהו ראש נזק שאינו ממוני ומחושב לפי שיעור הנכות הרפואית, גילו של המבוטח ומספר ימי האשפוז. לפי חוק הפלת"ד תקרת הפיצוי בגין כאב וסבל צמודה למדד ועומדת נכון להיום על כ- 175,000 ₪. זאת אומרת שאם למבוטח נקבעו 10% נכות הוא יקבל בגין ראש נזק זה 17,500 ₪.

אובדן כושר השתכרות והפסדי שכר בעבר

הפסדי שכר מחושבים ביחס לתקופה בה המבוטח לא עבד, שיעור הנכות והשלכותיה על יכולת התפקוד שלו בעבודה.

החישוב נעשה באמצעות טבלת היוון וזאת עד לגיל הפרישה.

הפסדי השתכרות מוגבלים עד שילוש השכר הממוצע במשק, כך שלמשל איש הייטק אשר נפגע בתאונת דרכים ולפני התאונה השתכר בשכר של 100,000 ₪ יוכל לתבוע את חברת הביטוח בלא יותר משלוש פעמים השכר הממוצע במשק (כ-33,000 ₪).

הוצאות רפואיות

חברת הביטוח אמורה לשאת בהוצאות הרפואיות שהמבוטח שילם (וזאת כנגד הצגת חשבוניות והפניות רלוונטיות).

עזרה לזולת

ראש נזק זה מחושב בהתאם למצבו התפקודי של המבוטח ולביצוע פעולות שהיה יכול לבצע לפני התאונה ואחריה אינו יכול לעשותם. למשל- עזרה בניקיון, בישול, קניות, הלבשה, רחיצה, עבודות משק הבית וכיוצא באלה.

ניידות

המבוטח זכאי לקבל את הוצאות הנסיעה אשר נגרמו לו כתוצאה מהתאונה, דהיינו- שימוש בתחבורה ציבורית, התאמת רכב נכה וכיוצא באלה.

תשלום תכוף

מהו תשלום תכוף הנפסק כתוצאה מתאונת דרכים?

מדובר בתשלום אשר ניתן במהלך ההליך המשפטי על חשבון הפיצוי הסופי. בגלל שמשפטי פיצויים לעיתים מתמשכים במשך זמן רב אזי חוק הפלת"ד מאפשר לבית המשפט לפסוק תשלום תכוף לצורך כיסוי הוצאות המחייב של המבוטח וזאת כאשר מצבו הרפואי אינו מאפשר לו את מימונם.

יודגש כי הפיצוי התכוף אשר מתקבל במהלך ההליך המשפטי יקוזז מהפיצוי הסופי שיפסק למבוטח.

עורך דין פיצוי תאונות דרכים

המלצתי אליכם להתייעץ עם עורכי דין תאונות דרכים שמומחים בדיני תעבורה וזאת במקרה של תאונת דרכים.

עורך דין פיצוי תאונות דרכים הנו עורך דין שמומחה בדיני תעבורה.

עורך דין פיצוי תאונת דרכים מכיר את החוק ויוכל לגרום לכך שתקבלו את הפיצוי המקסימלי!

עו"ד תאונת דרכים יוכל לייעץ לכם ולהנחות אתכם בהתאם.

אני, עורך דין אדיר כהן, עו"ד תאונות דרכים בית המשפט לתעבורה מתמחה ביעוץ לאנשים בנושא פיצוי תאונות דרכים ודיני תעבורה.

מחפשים עורכי דין פיצוי תאונות דרכים באשדוד או עורך דין פיצוי תאונת דרכים במרכז? תפנו אלי- עו"ד אדיר כהן, עו"ד פיצוי תאונות דרכים במרכז – אני הכתובת שלך.

עורך דין תאונות דרכים אדיר כהן עו"ד תעבורה.

בכל אופן, אני סבור כי יש ללכת לבית המשפט עם עורך דין מומחה בפיצוי תאונות דרכים אשר הנו גם עורך דין תאונות דרכים מומלץ

עורך דין פיצוי תאונת דרכים | עו"ד פיצוי תאונת דרכים | עורך דין פיצוי תאונת דרכים באשדוד | עורך דין נזק גוף באשדוד | עו"ד פיצוי תאונת דרכים באשדוד | עורך דין תעבורה באשדוד עורך דין פיצוי תאונות דרכים עורך דין תעבורה ופיצוי תאונת דרכים | עו"ד פיצוי תאונות דרכים| עו"ד תעבורה ופיצוי תאונת דרכים עורך דין תעבורה ופיצוי תאונת דרכים באשדוד| עורך דין תעבורה באשדוד | עו"ד פיצוי תאונת דרכים באשדוד | עורך דין פיצוי תאונת דרכים בבאר שבע | עורך דין פיצוי תאונת דרכים ברחובות | עורך דין פיצוי תאונת דרכים באשקלון | עורך דין פיצוי תאונת דרכים בראשלצ | עורך דין תעבורה פיצוי תאונת דרכים