עורך דין המכון הרפואי - המרב"ד

עורך דין המכון הרפואי ואי התאמה אישיותית

המכון הרפואי החליט לא לחדש את רישיון הנהיגה שלכם? המכון הרפואי התלה לכם את רישיון הנהיגה או חלק מדרגות הרישוי? – ניתן להילחם בהחלטה זו ולדאוג לכך שרישיון הנהיגה יחזור אליכם!

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד או כפי שמכונה ע"י אנשים רבים – "מכון הארבעה") הנו לבצע בדיקות רפואיות, לבדוק את כשירותו של הנבדק ולבחון את התאמתו לקבלת רישיון נהיגה או לשנות את דרגת רישיון הנהיגה שברשותו.

לאחר שהבדיקות מסתיימות ומגבשים המלצה – המלצת המכון נשלחת למשרד הרישוי אשר מעדכן את הנבדק באשר לתוצאה.

למכון הרפואי לבטיחות בדרכים סמכות לפסול רישיון נהיגה או לא להעניק רישיון נהיגה כלל.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ובקיצור- המרבד. המרבד הנו גוף בעל סמכות רפואית – מנהלית ולו 2 שלוחות.

השלוחה הראשונה ממוקמת בעיר תל אביב – בדרך מנחם בגין 116 בתל אביב.

טלפון: 03-5634702

מענה טלפוני אנושי : א- ה, 18:00 –8:00 וביום ו בשעות 8:00-13:00

קבלת קהל: ימי שלישי בלבד

שעות קבלה: 12:00-14:00

 

השלוחה השנייה ממוקמת בעיר חיפה, רחוב פל-ים 15 א' קומה 20 , קריית הממשלה חיפה.

טלפון: 04-8699555

מענה טלפוני אנושי : א- ה, 18:00 – 8:00 וביום ו בשעות 8:00-13:00

קבלת קהל: ימי חמישי בלבד

שעות קבלה: 08:00-10:00

 

הבדיקות אשר נערכות במרב"ד כוללות, בין היתר, בדיקות כשירות פיזית ונפשית, מבחני אישיות, שיחה עם פסיכולוג ו/או פסיכיאטר, שיחה עם נרקולוג, בדיקת סמים, בדיקות ראיה ועוד.

לאחר הבדיקה, המרב"ד מעביר למשרד הרישוי את החלטתו כהמלצה.

ככלל המכון הרפואי מקבל מידע אודות נהגים מבתי המשפט, משרד הרישוי, משטרת ישראל, צה"ל, הביטוח הלאומי וכן מרופאים אשר מדווחים על מצב הרפואי.

עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עורך דין המכון הרפואי מתמחה בתחום דיני התעבורה ככלל ובתחום המכון הרפואי וועדת הערר בפרט!

לא די בלשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה אלא יש צורך בעורך דין תעבורה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – כאמור מדובר בתחום ספציפי בעולם דיני התעבורה ועורך דין המכון הרפואי מכיר ויודע כיצד לפעול על מנת לבטל או לשנות את החלטת המכון הרפואי כך שהלקוח יקבל את רישיון הנהיגה בחזרה!

עורך דין המכון הרפואי באשדוד – תפקידו של המכון לבטיחות בדרכים (המרב"ד) הנו לבצע בדיקות רפואיות, לבדוק את כשירותו של אדם ולבחון את התאמתו של הנבדק לקבלת רישיון נהיגה או שינוי דרגת רישיון הנהיגה.

שלילה המכון הרפואי – המכון הרפואי פסל או התלה את רישיון הנהיגה שלכם? עליכם ליצור קשר עם המכון הרפואי עורך דין אשר יפעל לביטול הגזירה ולהחזרת רישיון הנהיגה שלכם!

המכון הרפואי עו"ד – חשוב שיכיר את דרכי ונוהלי ועדת הערר – הועדה שבאמצעותה ניתן להחזיר את רישיון הנהיגה.

עו"ד המכון הרפואי – עורך דין תעבורה והמכון הרפואי אדיר כהן – עורך הדין שידאג לכם לרישיון נהיגה!

למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש סמכות להתערב בכל דרגות רישיון הנהיגה. דוגמא לצורך ההסבר – יוסי אוחז ברישיון נהיגה לדרגת אופנוע עד 54 כ"ס ורוצה לשדרג את רישיון נהיגתו לאופנוע שאינו מוגבל. אם ויגיע למכון הרפואי הרי שקיים סיכון שהמרב"ד יפסול ליוסי את רישיון הנהיגה שכבר יש לו (אופנוע עד 54 כ"ס) וגם את רישיון נהיגת הרכב ולמעשה יכול ועשוי לפסול כל דרגת רישוי שיש ברשותו של יוסי.

יודגש שפסילת דרגות רישוי קיימות מתבצעת בזהירות ורק כאשר מצבו הרפואי ו/או הנפשי של הנהג מצביעים על מסוכנות.

 

אם המרבד פסל את רישיון הנהיגה ולא הוגש ערר הרי שיהיה ניתן לגשת לבדיקה נוספת במרב"ד, לכל הפחות, כעבור שנה ממועד ההחלטה.

החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חייבת להיות מנומקת ומבוססת על חוות הדעת של הרופאים אשר בדקו את האדם.

על החלטת המרבד ניתן להגיש ערר, תוך פרק זמן של לא יאוחר מ- 30 יום. הערר נידון בפני ועדה הכוללת הרכב של שלושה רופאים אשר יושבים בבית החולים שיבא שבתל השומר. כמובן שרצוי להגיש את הערר בליווי עורך דין מומחה במכון הרפואי אשר יוכל לפנות הן לועדת הערר והן למכון הרפואי וכן להציג בפני הרכב הרופאים חוות דעת חיובית.

מה קורה עם ועדת הערר על המכון הרפואי דחתה את הבקשה שלי להחזיר את רישיון הנהיגה? 

אם ועדת הערר דוחה את הערר הרי שזהו לא סוף פסוק. ניתן להגיש ערעור מנהלי לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

יודגש שערעור זה יעסוק אך ורק בסוגיות משפטיות ומנהליות ולא יעסוק בחוות הדעת של אנשי המכון הרפואי.

מטרתו של המכון הרפואי הנה לזהות נהגים עם פוטנציאל גבוה להיות אחראי לגרימתה של תאונת דרכים. על הנהג לעבור מספר בדיקות כשירות רפואיות, פיזיות ונפשיות ואף במקרים מסויימים הנהג ישלח לבדיקות נוספות במכונים ספצייפים. עם קבלת כל החוות הדעת הנדרשות יקבל המכון הרפואי את החלטתו.

הבדיקות במכון בוחנות, לרוב, את מצבו נפשי של הנהג והאם הנו נהג בסיכון ומשכך, כאמור, חובה להתייעץ עם עורך דין המכון הרפואי – עו"ד הבקיא בתחום התעבורה ככלל והמכון הרפואי בפרט וזאת לצורך הכנה מיטבית.

כפי שנכתב לעיל, המכון הרפואי לא נותן את תשובתו באופן מיידי אלא מעבירה למשרד הרישוי. עם קבלת החלטת המכון הרפואי, משרד הרישוי ישלח לנהג זימון לשימוע. הנטייה לחשוב שבשימוע יהיה ניתן לשכנע את פקיד הרישוי להשאיר את רישיון הנהיגה אינה נכונה! מדובר בהלך פורמלי לחלוטין ומשרד הרישוי נוטה לקבל את החלטת המכון באופן גורף!

כאמור, מי שרישיון נהיגתו נפסל ע"י המכון הרפואי ייאלץ להמתין לכל הפחות שנה ורק אז יוכל להגיש את הבקשה מחדש.

יודגש כי האחריות להגשת הבקשה המחודשת הנה של הנהג וכי משרד הרישוי ו/או המכון הרפואי אינם יוזמים בדיקות למי שבקשתו נדחתה.

משרדנו עוסק בדיני התעבורה עם התמחות בלעדית בסיוע לנבדקים אשר רישיון הנהיגה שלהם נפסל או הותלה ע"י המכון הרפואי ומשרד הרישוי.

לאור שרוב רובן של השאלות חוזרות על עצמן מצאנו לנכון לקבץ את עיקרי השאלות והתשובות בעניין המכון הרפואי

עורך דין המכון הרפואי מומחה בתחום זה ויוכל לדאוג לכך שוועדת הערר תהפוך את החלטת המכון הרפואי ותאפשר הוצאת רישיון נהיגה כמתואר לעיל.

עורך דין המכון הרפואי | עורך דין תעבורה והמכון הרפואי | עו"ד המכון הרפואי | עו"ד תעבורה והמכון הרפואי | עורך דין תעבורה והמכון הרפואי באשדוד| עורך דין המכון הרפואי באשדוד | עורך דין תעבורה באשדוד | עו"ד תעבורה באשדוד | עורך דין המכון לביטחות בדרכים | עו"ד המכון לביטחות בדרכים | עורך דין המכון לביטחות בדרכים באשדוד | עורך דין המכון הרפואי בבאר שבע | עורך דין המכון הרפואי אשדוד | עורך דין המכון הרפואי בש | עורך דין המכון הרפואי רחובות | עורך דין המכון הרפואי אשקלון | עורך דין המכון הרפואי ראשון לציון | עורך דין המכון הרפואי ראשלצ | עורך דין המכון הרפואי פתח תקווה | עורך דין המכון הרפואי מומלץ | עורך דין המכון הרפואי אשדוד |